Bel: 056 36 14 94 Vandaag gesloten

Veel gestelde vragen

Welke data wordt mee gemigreerd van mijn huidig beheerspakket naar Insusoft 2020?

Dit hangt af van pakket tot pakket maar wij converteren de meeste beheerspakketten volledig of quasi volledig.

Dit betekent dat CRM Group instaat voor een kwalitatieve data – overdracht van uw oud naar uw nieuw systeem. Gezien reeds 1.300 makelaarskantoren al Insusoft gebruiken en destijds overschakelden is er haast geen enkel systeem waar wij geen ervaring mee hebben. 

Contacteer ons gerust indien u referenties wenst van kantoren die eerder de overstap maakten van hetzelfde pakket als u op heden naar Insusoft!

Hoe kan ik mijn portefeuille inlezen als ik zelf nog geen beheerspakket gebruik en mijn dossiers nog in een papier archief bijhoud?

Voor zij die nog over een portefeuille zonder pakket beschikken is er bij de meeste verzekeringsmaatschappijen/ verzekeraars eveneens de mogelijkheid om een elektronische portefeuillestaat van uw portefeuille op te vragen. 

Zo kunnen vaak uw klantenfiches, polissen en schades die de verzekeraars reeds in hun mainfraimes bijhouden al verzekeringstechnisch (waarborgen, objecten, kwitanties, …) in Insusoft 2020 worden ingelezen. 

Enkel in wat aanvullende info zoals een mailadres, telefoon- en/ of telefoonnummer enzovoort dient u nog zelf te voorzien.

Welke ondersteuning biedt CRM Group in het kader van Insusoft 2020?

Wij beschikken over 

  • een tweetalige helpdesk dat u gedurende de kantooruren met raad en daad bijstaat. Veel van onze operatoren hebben al 15 of 20 jaar ervaring in deze materie.
  • een elektronisch klantenportaal; het ‘CRM Customer Portal’ 
    • 24/7 beschikbaar 
    • incl 
      • elektronische leeromgeving met allerlei didactisch materiaal
      • een ticket systeem om eventuele problemen/ suggesties te melden
      • een webshop waar u allerlei licenties of hardware – onderdelen kan aanschaffen.
        Onze webshop garandeert u eveneens de mogelijkheid tot een zeer vlotte bestelling, elektronisch betaling via visa/ mastercard alsook activatie en/ of levering van uw benodigde netwerk – en hardware componenten
  • individuele coaching en begeleiding

    Bent u onvoldoende technisch onderlegd of beschikt u over te weinig tijd/ motivatie om zelf persoonlijke schermen, dashboards, brieven, rapporten, selecties en zo meer te configureren in I2020?

    Geen nood!

    CRM Group beschikt over een uitgebreid team van docenten, specialisten en coaches die dit werk ter plaatse bij u op kantoor uit handen nemen.

    Onze coaches zijn eveneens inzetbaar voor specifieke thema – opleidingen bij u op kantoor of de nodige begeleiding en coaching aanvullend op de klassikale opleidingen.

Welk opleidingsaanbod hebben wij voor handen?

Vermits I2020 een bijzonder uitgebreid beheerspakket betreft dat zowel wordt gebruikt door makelaars met 1 of geen medewerkers, als door de grootste brokers ter wereld voorzien wij een bijzonder uitgebreid aanbod aan opleidingen en ondersteuning op maat.

Daartoe hebben wij een vormingsinstituut in het leven geroepen; genaamd ‘CRM Business School’ dat in samenwerking met hogescholen (Artevelde, Howest, Karel de Grote Hogeschool, PXL, …)  en federaties (Brokers Training/ FVF, …) zeer kwalitatieve cursussen en masterclasses aanreikt. 

Uiteraard zijn onze opleidingsmodules subsidiabel en bekomt u FSMA – punten voor elk onderdeel dat u volgt.

Ben ik niet gewoon beter af met een goedkoper beheerspakket dan een gevestigde waarde zoals Insusoft? Ik hoef toch enkel maar de basishandelingen te stellen…

Het is een klassiek argument dat vaak door prijzenbrekers op de markt wordt geopperd, maar dat volledig onterecht en ongegrond is.

1. Voordelig

​Insusoft behoort nog steeds tot de voordeligste verzekeringsbeheersoftware op de markt.

Vooreerst is er een basismodule van Insusoft 2020 die de belangrijkste functionaliteiten zoals klant-, polis-, schadebeheer, tekstverwerking, uitwisselen data via de maatschappijen via de asweb interface alsook agendabeheer omvat.

Pas indien u ook zelf int (inning producent ipv inning maatschappij) hebt u eventueel bijkomende toepassingen nodig zoals onze termijnbeheer- of boekhoudmodule.

Deze basismodule is uiterst concurrentieel ten aanzien van andere systemen beschikbaar op de markt.

2. Specifiek aanbod op basis van uw noden en budget – 

Daarnaast bieden wij ook 3 versies I2020 aan, waarvoor uiteraard diverse tarieven gelden:

  • Professional Edition: voor kantoren van gemiddeld 1 tot 20 werknemers
  • Enterprise Edition: voor middelgrote brokers > 20 werknemers of industriële brokers
  • Unlimited Edition voor internationale master brokers, maatschappijen of makelaars die specifieke noden hebben omdat ze binnen een bepaalde niche opereren en verzekeren 
    (transport, medische en farmaceutische sector, vloten, verzekeren van grote vastgoed – projecten, …)

Deze groep van verzekeringsbemiddelaars behoeft specifiek maatwerk waar de unlimited versie wel altijd raad mee weet.

3. Modulair

Vermits CRM Group over het grootste aanbod beschikt aan geïntegreerde IT – toepassingen voor verzekeringsmakelaars zoals soft-, hardware, on- en offline communicatie alsook geïntegreerde telecom oplossingen bieden wij diverse modules aan waarbij u enkel betaalt voor datgene wat u daadwerkelijk wenst te gebruiken.

4. Een lage hypothecaire intrestvoet biedt nog geen garantie voor de voordeligste financiering … 

Prijzenbrekers mogen dan wel argumenteren dat de kost die zij aanrekenen voor hun software de laagste is op de markt, maar vaak vergeten ze net zoals direct writers er de nodige details en andere noodzakelijke kostencomponenten bij te vertellen, waardoor u zelfs met hun goedkopere (deel)oplossing op het einde van de rit meer betaalt dan bij een gevestigde IT – partner.

CRM Group kan dankzij haar kritische massa van 1.300 makelaarskantoren haar leveranciers (Hardware-, telecom-, leasingmaatschappijen, cloudproviders ea), immers tot aanzienlijke groepsvoordelen aanzetten waar kleinere goedkopere leveranciers de nodige slagkracht en volume ontbreken om hetzelfde te doen.

Zo stelt CRM Group pakketten samen (obv software, evt hardware, VoIP telefonie, internetaansluitingen, Assurmifid websites en online marketing) die steeds garant staan voor de voordeligste totaaloplossing

inclusief gratis vervanging en verzekering van geleasede werkposten ea apparatuur.

5. Tot slot. Sprookjes bestaan niet

Tegenover kwaliteit staat een correcte prijs. Dat is met eerlijke onafhankelijke verzekeringsbemiddeling zo. Dat is niet anders in de IT – sector.

CRM Group beroept zich voor de ontwikkeling van haar producten steeds op kwalitatieve en gevestigde aanbieders. 

Zo enten wij onze oplossingen op de Microsoft- en Office platformen (MS Outlook, Word, Azure datacenter, …) , gevestigde social media bedrijven zoals Linkedin, Facebook. Gebruiken wij kwalitatief hard- en netwerkmateriaal van HP, Dell, RICOH ea en doen wij uitsluitend beroep op leveranciers met een lange termijn visie en strategie.

Andere aanbieders proberen hun kosten vaak te drukken door gebruik te maken van uitgeklede functionaliteiten, beperkte data – volumes, twijfelachtige security en hosting van uw gegevens, goedkopere open source systemen dewelke het schaalvoordeel ontbreken om kwaliteit op een continue basis aan te bieden, inferieur hardware- en netwerk materiaal, een beperkte helpdesk en ondersteuning op vlak van coaching en opleiding, halfslachtige data – migraties en meer van dit soort zaken.

En als het verkeerd gaat laat men de onderneming gecontroleerd in faling gaan en richt men een nieuwe rechtspersoon op…  Maar wat met uw uiterst confidentiële data die u uitsluitend in hun beheer laat/ liet hosten?

Ethisch ondernemen daarentegen is voor CRM Group een sleutelwoord. Daarom servicen wij onafgebroken onze klanten al meer dan 25 jaar op een duurzame basis. Onze 65 medewerkers zijn u dan ook graag van dienst.

 

Ik ben momenteel alleen of met slechts enkele medewerkers op kantoor, en heb enkel een eenvoudig pakket met een beperkt aantal fiches en velden nodig. Ik hoef geen toeters en bellen, maar gewoon basisbeheer.

Insusoft 2020 biedt als enige pakket op de markt de flexibiliteit om de overzichts-, klant-, polis- en schadefiches volledig naar uw hand te zetten. U beslist zelf welke velden u gebruikt en waar die moeten komen te staan. Velden die u niet gebruikt kan u eenvoudig uitschakelen zodat deze zich niet meer presenteren. 
Zo bespaart u tijd en geld door niet steeds te hoeven zoeken in een doolhof van velden waar u 70% toch nooit van gebruikt…

Even goed kan u eender wel nieuw veld bijmaken of verplicht maken met eventueel een toelichting per veld zodat alle medewerkers op uw kantoor dat veld specifiek gebruiken voor enkel datgene wat u wenst.

Op die manier kan u in I2020 moeiteloos uw bank- en/ of vermogensbeheer alsook beheer van andere activiteiten (cfr immo, …) opslaan/ centraliseren in 1 allesomvattende toepassing inclusief digitaal archief met gescande documenten, gekoppelde mails, geregistreerde telefoongesprekken enzovoort.

Dit bevordert de uniformiteit en data – integriteit van uw portefeuille. 
Ook voor nieuwe medewerkers die het pakket nog niet (volledig) machtig zijn ligt de I2020 - leercurve aanzienlijk hoger dan bij vergelijkende systemen.

Voorts is de navigatie bijzonder intuïtief. Volledige generaties studenten financie- en assurantiewezen worden nationaal, net omwille van haar alom geprezen gebruiksvriendelijkheid, I2020 al aangeleerd op de hogeschool. 

Dit leidt vaak tot een verfrissende insteek en veel betekende suggesties voor onze developers van een generatie Y die IT – systemen met de paplepel zijn ingegeven.

Bepaalde aanbieders beweren dat hardware en servicecontracten dankzij hun beheersoplossing overbodig worden. Klopt dit?

Hoegenaamd niet. 
Wel in tegendeel zelfs. 

Ondanks het feit dat vele zaken en rekenkracht kunnen uitbesteed worden aan datacentra (cfr cloud model) waardoor u niet langer een server en duurdere werkposten behoeft blijven bepaalde hardware- en netwerkcomponenten en het duurzaam onderhoud er op van essentieel belang

  • Elkeen heeft immers nog altijd (mini-) pc’s, thin clients, portables, router en switch voor de internetconnectie, schermen, printers, scanners, multifunctionals en kaartlezers nodig. Die toestellen moeten aanspreekbaar zijn én blijven vanuit de cloud. 
    En daar durft het wel eens mis te lopen. 

Zoals bijvoorbeeld het afdrukken vanop bepaalde locaties (bijvoorbeeld thuis) naar een printer op een andere locatie (kantoor). 

Dan bent u beter af met een totaalpartner dan met diverse hard- en software partijen die elkaar de zwarte piet doorschuiven.

  • Lokale toepassingen zoals Isabel (banking software), bepaalde calculatie - toepassingen van maatschappijen en belangrijke data die u nog steeds bij u op kantoor wenst op te slaan omwille van gemoedsrust, ontdubbeling of het beperken van data – trafiek over internet dat tot hogere internetrekeningen en tragere up- en download tijden leidt, vereisen nog steeds een goed beheer van betrouwbare lokale opslagmedia.

Al was het maar om uw collega’s op kantoor in tijd te ontlasten van de wachttijd per document dat ze wensen te downloaden vanuit de cloud. Lokaal aanspreken van die stukken is nog altijd aanzienlijk sneller en performanter.

  • ASWeb updates; een complex sectoreigen gegeven, zijn ook vaak een bron van interferentie issues tussen soft- en hardware aangelegenheden.

    Idem voor nieuwe operating systemen (Windows 7, 10, …)  en internet browser updates (Chrome, mozilla firefox, internet explorer, …) die weleens durven te conflicteren met hardware – toestellen waar u voordien geen problemen mee had.

  • En wat met problemen met in- of uitgaande mails die niet meer binnen komen of vertrekken, of onterecht in de spam box blijven verzeilen?
    Zelfs in de cloud zoals office 365 stelt zich wel eens dat probleem.
  • Of virussen die zich hoe langer hoe vaker nestelen, verspreiden en data aantasten op uw netwerk omdat u of uw collega’s nietsvermoedend  ogenschijnlijk ‘veilige’ mails en websites hebben geopend.

    CRM technici stellen vast dat zelfs uw kwalitatieve virusscanner lang niet alle malafide code, applicaties en virussen detecteert en tegen houdt

  • Om nog maar te zwijgen van plotse stroomstoten- of onderbrekingen die uw materiaal aantasten of volledig vernietigen. Of uw software telefoniecentrale in de cloud die ook het nodige beheer behoeft zoals nieuwe doorschakeling, medewerkers, interne/ externe nummers.

Uiteraard kan u uw beheersoftware, hardware, telecom, websites en toebehoren uitbesteden aan diverse partners en klanten dewelke u een plezier wenst te doen.

Maar hoe meer betrokken partijen hoe meer aanleiding tot discussies tussen zaken/ problemen waarvan u niet weet of ze nu eigenlijk hard- dan softwarematig van aard zijn, en hoe meer partijen er van uw oplossing moeten leven. 

Resultaat: Meer betalen voor minder gemoedsrust!

CRM Group vergelijkt vrijblijvend en graag even het verschil voor u uit tussen de totaliteit van al uw IT – en telecom facturen op heden tegenover onze voordelige pack formules. 

Meer info bekomt u via uw account manager.

Insusoft dateert al van halverwege de jaren ’90 van vorige eeuw. Kan dit pakket nog wel mee met de nieuwste systemen op de markt?

Het klopt dat wij met Insusoft al ruim 25 jaar beschikken over de nodige verzekeringstechnische know how. We kennen dan ook als geen ander de operationele IT – werking van eender welk type makelaarskantoor.

Echter beschikken wij eveneens over het allernieuwste pakket op de markt met Insusoft 2020.

Alle functionele meerwaarde en know how van het ‘oude pakket (° 1998)’ werd aangewend en aanzienlijk geoptimaliseerd en verbeterd bij de ontwikkeling van een compleet nieuw pakket en nieuwe generatie beheersoftware inclusief totaal nieuwe database, laatste ontwikkeltalen en 3 – tier model dat een eigentijds ERP – pakket vereist.

I2020 (°2016) is niet langer louter een administratief pakket zoals de meeste systemen op de markt, maar biedt met haar ingebouwde intelligentie aanzienlijke voordelen naar bijkomend commercieel en financieel beheer.

Het systeem gaat bijvoorbeeld de beschikbare gecentraliseerde data (paperless dossiers, assurmifid gegevens, mailcampagnes, gelogde telefoongesprekken, …) optimaal omzetten naar up- en cross selling opportuniteiten en automatisch leads agenderen in de opvolgsystemen van uw productiemedewerkers. 

 

Waarom wordt, in tegenstelling tot bij bepaalde andere aanbieders, een kleine opzetkost en beheersvergoeding aangerekend voor het gebruik van de klantenzone?

  • Een klantenzone die u geen Euro extra opbrengt of net kost omdat bepaalde klanten het actieve polisrapport doorsturen naar uw collega om de hoek, en finaal beslissen met een andere makelaar in zee te gaan omwille van een voordeligere totaalpremie ?
  • Een effectieve Lead Generator die uw jaarlijkse beheerskost omzet in heel wat nieuwe zaken die u een veelvoud opbrengen? 

We hanteren hier hetzelfde principe als met onze online communicatie – oplossingen (Assurmifid website, nieuwsbrieven, facebook kantoorpagina, …).

Net zoals je quasi kosteloze alternatieven vindt voor schijnbaar ‘gelijkaardige’ websites ontbreekt een duurzame investeringsstrategie. Websites die niet dynamisch worden bijgewerkt, onderhouden en gevoed verdwijnen op termijn onderaan de zoekresultaten in de zoekrobots. 

Of de verouderde code wordt onvoldoende ondersteund door de nieuwe browsers en hackers krijgen vrij spel. Zo maken ze in mum van tijd uw site onbruikbaar of ontfutselen ze cruciale info van uw klanten…

Dan mag je initieel maar enkele honderden euro’s kosten aan je site hebben gespendeerd; het blijft een kost want uw online strategie heeft nooit optimaal gefunctioneerd en gerendeerd. 
U kan opnieuw een website bestellen en bekostigen om er wederom zo goed als niets uit te halen.

Datzelfde geldt voor het klantenportaal. CRM biedt u niet enkel een klantenzone waarbij de geboden transparantie enkel maar tot bijkomende vervelende vragen leidt van uw klanten.  

We gaan functioneel veel verder dan klassieke IT – ontwikkelaars en zorgen dat u de kleine investering die deze bijkomende ontwikkeling vereist meermaals terug verdient door uw zorgplicht om te zetten in productie – opportuniteiten die zowel de belangen van uw klant als deze van uzelf dient.

0 € * multiplicator 0 of zelfs negatieve factor met een ‘gewone klantenzone’ blijft 0 € of verlieslatend,

vermits u met een klassieke klantenzone van andere providers eveneens heel wat tijd moet spenderen om alle info correct en toegankelijk te presenteren vanuit uw digitaal archief.

Een concreet en deugdzaam business model ontbreekt…

  • ROI (return on investment) CRM FEATURE:
  • LEAD GENERATOR KLANTENZONE 

    Wij bieden u niet enkel een portaal dat transparantie biedt op vlak van klant-, polis- en schadegegevens aan uw klanten, maar suggereren uw klanten bij het aanmelden op basis van zorgvuldig afgelijnde profielen (zelfstandigen, particulieren, dokters, …) en reeds actieve bij u onderschreven polissen ook vaak voorkomende risico’s in hun categorie waar nog geen dekking voor geldt. 

    Dit zet verzekeringsnemers aan om even verder te denken over mogelijke risico – blootstellingen waar ze zich voordien niet altijd bewust van waren.

    Uiteraard wijst deze zone uw klanten nog altijd door naar u als preferente partner en vertrouwenspersoon om bijkomende info, advies of de juiste polis aan te leveren.

    Eveneens kan men bijkomende zaken melden in het portaal zoals het melden van een kindje op komst (ikv mogelijke aanpassing familiale polis), zoon- of dochterlief die afstudeert en een praktijk begint (ikv ba uitbating, vapz, ipt, gewaarborgd inkomen, rechtsbijstand, …) , renovatie en/ of nieuwe investeringen (tuinhuis, zonnepanelen, …)

    Zo komt u dankzij onze intelligente systemen tegemoet aan uw zorgplicht als makelaar, en is het ook een goede zaak in het kader van uw fidelisering en productie – doeleinden. 

    Totaal verzekeringsklanten zijn loyaler en worden beter bediend.

Wij zijn geïnteresseerd in de CRM Pack met operationele leasing van hardware, software, telefonie en bijhorende servicecontracten die onze totale IT – en Telecom kost verlaagt.

Maar wat met recent aangekochte pc’s, laptops, servers, hard- en netwerktoestellen, telefooncentrales en toestellen? Dien ik deze allemaal overboord te gooien?

En wat met mijn onderhoudscontract die ik al heb betaald voor de rest van het jaar?

Geen nood. 

Bij aanvang van activatie van de pack doen wij een gratis checkup en brengen wij uw volledig netwerk met bijhorende toestellen in kaart. 
Evenals nemen wij uw reeds betaalde servicecontracten in beschouwing en maken we een pro – rata afrekening.

Alle recente toestellen worden in de mate van het mogelijke gerecupereerd en zullen uw maandelijkse totaalfactuur serieus doen dalen.

U doet er dus goed aan om op eender welk moment in te stappen teneinde de totaalbesparing met onmiddellijke ingang aan te vatten.

 

 

Opteer ik nu best voor een klassieke client server opstelling (lokale opslag van data bij u op kantoor) of een cloud formule?

Op deze vraag bestaat geen uniform of eenduidig antwoord.
Elk kantoor en situatie is anders en vereist een specifieke behoeftenanalyse.

Determinerende factoren in deze studie zijn (niet limitatief) uw budget, nood aan flexwerken, individuele voorkeuren, kwaliteit internetaansluiting bij u op kantoor, omvang van uw kantoor, aantal mensen dat vanop externe locaties de data moeten kunnen consulteren/ bewerken, bijkantoren of filialen, kwaliteit van uw toestellen, …  

Wij helpen alvast samen met u een gemotiveerde beslissing te maken en stellen u onze expertise vrijblijvend ter beschikking. 

Finaal maakt het met I2020 gelukkig niet uit welke optie u verkiest! 
CRM Group biedt als enige in de markt zowel een client server, cloud als hybride versie aan voor I2020.

Wat zijn de voor- en nadelen van een klassieke client server omgeving?

  • Doorgaans betreft dit in the long run een voordeligere formule dan al uw data (voor zover dit kan) in de cloud hosten.
  • Bovendien is de performantie (snelheid, stabiliteit van uw toepassingen) vaak een stuk kwalitatiever. 

    Zo lenen lijvige assurmifid stukken (klantenfiches, beleggingsfiches, …), financiële en productfiches, grote contracten met algemene en bijzondere bepalingen zich beter in een lokale omgeving waar zij quasi direct aanspreekbaar zijn ongeacht hun bestandsgrootte.

  • Uiteraard ben je niet afhankelijk van uw internetconnectie als enige ‘levensader’ en toegangsweg tot uw data en stukken.
  • Security: in een lokale omgeving bekomen kwaadwilligen moeilijker toegang tot uw data.

    Hier dient echter wel te worden benadrukt dat ook in een lokale omgeving voorzichtigheid geboden is tot het openen van mails en websites van vreemde afzenders, omdat hackers met fishing en andere technieken eveneens data kunnen ontvreemden; zelfs al staat deze laatste lokaal!

  • Gebruiksvriendelijker: data lokaal beheren, zeker als u uw volledig archief wenst te digitaliseren is een stuk praktischer dan deze eerste up te loaden om nadien te downloaden.

    Afgezien van het feit dat laatste ingreep niet altijd evident is met grotere bestanden is het vaak ook vertragend en duurder wegens de onvermijdelijke traffic over internet.

  • Deze opstelling vereist initieel een niet geringe upfront investering (data-, exchange server, server software, …) dewelke zich maar over enkele jaren terug verdient.
  • Doorgaans zijn ook krachtiger pc’s en toestellen nodig omdat de rekenkracht zich bij u lokaal bevindt.
  • Het on premise model vereist ook een intenser beheer en onderhoud van uw lokaal netwerk

    U kan geluk hebben dat er zich haast nooit anomalieën voordoen. 
    Maar evengoed kan u zelf met degelijke nieuwe toestellen wel al frequenter iets voorhebben. 
    Een servicecontract bij een gereputeerde hardware en sectorspecifieke hardware - leverancier kan u echter wel al grotendeels indekken tegen de voornaamste bottlenecks.

  • Hoewel er diverse technologieën zijn die uw data vanop afstand aanspreekbaar maken met portable, mobiele devices vanop externe locaties (citrix, terminal server, logmein, teamviewer, remote desktop toepassingen), leent een client server omgeving zich toch iets minder tot werken vanop afstand. Vaak zijn aangehaalde oplossingen ook duurder omwille van nood aan een vast IP – adres in uw internetaansluiting of andere redenen (duurdere licenties, bepaald type server vereist, …).

Wat zijn de voor- en nadelen van een cloud omgeving?

  • Voordelen
    • Flexibiliteit
      • Van op afstand werken/ flexwerken vanop eender welke locatie en met eender welk toestel is één van de voornaamste voordelen van een cloud – omgeving (mits goede internetverbinding!). 
        Ideaal voor kantoren met diverse filialen of kantoorhouders/ productiemedewerkers die vanop afstand data willen consulteren/ manipuleren bij de klant ter plaatse.
      • Schaalbaarheid. De servers in de cloud kunnen gemakkelijk gedown- of geupscaled worden in functie van een eventuele schaalverkleining-, vergroting van uw kantoor, medewerkers of specifieke noden (grotere performantie, snelheid, …)
    • Beheersbaarheid
      indien u niet langer hardwaretechnische beslommeringen wenst zoals server- en netwerkmaintenance, backup en/ of beveiliging is het afhuren van performante machines in de cloud een ernstig te overwegen mogelijkheid.
    • Budgettering
      Voordeel van de cloud is dat u vooraf weet hoeveel u maandelijks dient te voorzien voor het afhuren van de nodige rekenkracht. Niet langer verrassingen meer met onverwachte interventies ter plaatse voor het onderhoud van een lokaal netwerk.
    • Besparen op lokale netwerkinfrastructuur en serverlokalen/ koeling
      Met het elimineren van een server op uw kantoor bespaart u algauw 50 €/ maand aan stroom, om nog maar te zwijgen van de vereiste ventilatie en serverruimte die u niet langer hoeft te voorzien. 

      Bovendien is het een stuk ‘rustiger’ werken zonder het geluid van een ‘lawaaierige server’ op de achtergrond. Alhoewel de laatste generatie van die toestellen ook al heel wat minder decibels produceren.

      Vermits de rekenkracht ook wordt ontleend aan de cloud behoeft u niet langer performantere en duurdere werkposten en pc’s. Eenvoudige of oudere toestellen volstaan meestal.

    • Zeker van backup
      Vermits uw data wordt gehost in diverse datacentra bent u vrij gerust dat uw gegevens correct worden gedupliceerd en bewaard. Dat is alvast een zorg minder, en een gegeven dat u bij een client – server omgeving minder geniet omdat u daar niet altijd zeker bent dat de data en instellingen (restore, snapshots, …) wel volledig goed worden gebackupt.
  • Nadelen
    • Omdat u van veel zorgen wordt ontlast betaalt u over een zelfde termijn wel vaak meer met een cloud – omgeving dan met een klassieke client server opstelling. Zeker als u alles in de cloud wil laten hosten.
    • U bent volledig afhankelijk van de kwaliteit van uw internetaansluiting.
      Indien u om een of andere reden problemen ervaart met de kwaliteit van uw internetaansluiting bent u zo goed als technisch werkloos. Al uw data staat immers op externe locaties, tenzij u tegelijk ook in een lokale backup voorziet (cfr hybride model). U hebt geen toegang meer tot uw beheerspakket, mails en officeproducten (in geval van Office 365)
    • Vermits uw data extern wordt bewaard geeft u een stuk controle op over wat er precies met uw data gebeurt, en welke actoren mogelijks toegang verkrijgen tot uw confidentiële data. 
      Bovendien is het intercontinentaal bijhouden van financiële data aan strenge reglementering onderworpen, of soms zelfs verboden. U zich altijd vergewissen van waar uw data precies wordt gehost, en de nodige voorafgaandelijke afstemming/ goedkeuring van uw federatie of regulator is in dit opzicht niet onbelangrijk.
    • Het online raadplegen van uw volledige portefeuille vanop eender welke mobiele device zoals een tablet of smartphone houdt ook consequenties in bij verlies en/ of diefstal van die toestellen. Het is daarom raadzaam om altijd een maximale beveiliging te voorzien door gebruik te maken van aanmeld- en registratieprocedures met niet voor de hand liggende login- en paswoorden. 

      Aanmelden met EID – kaart of vingerafdruk biedt nog een extra belemmering voor kwaadwilligen die uw toestel in handen krijgen. Het is ook altijd aangeraden bij verlies uw IT – leverancier op de hoogte te stellen, zodat we de nodige koppelingen met uw databank kunnen her- instellen en zo configuratiegewijs kunnen verhinderen dat uw data nog kan worden aangesproken vanop uw oud toestel.

    • Hoewel de security van het uitwisselen van data over het internet aanzienlijk is toegenomen en de bestanden worden versleuteld/ geëncrypteerd, passen potentiële hackers eveneens professioneler methoden toe dan voorheen.

      Uiteraard is de kans dat ze enkel uw kantoor (ipv een data center) zullen hacken bijzonder klein gezien de kleinere impact.

      Toch is het altijd aangewezen om goed te informeren welke hosting partner/ datacenter achterliggend uw cloudoplossing verzorgt zodat u voldoende hun security – protocollen, algemene en bijzondere bepalingen én hun service level agreements kan verifiëren op kwaliteit en een uiterst minimum aan downtime (eventueel in geval van onderhoud is dit beperkt aanvaardbaar)

Is er een preferente voorkeur van netwerkopstelling dat CRM Group aanbiedt ten aanzien van het aanbod van concullega’s in de markt?

Zoals eerder aangestipt hangt de optimale architectuur af van vele factoren en dient deze beschouwing individueel en kantoor per kantoor te worden overwogen.

Echter is CRM Group van mening dat bij het merendeel van de makelaarskantoren een hybride – opstelling een vrij voor de hand liggende keuze kan zijn.

Andere marktspelers daarentegen bieden enkel het één of het ander aan. Cloud of client server. Geen weg tussenin. Terwijl beide modellen zowel hun voor- als hun nadelen hebben.

Redenen waarom CRM Group dit model prevaleert in bepaalde omstandigheden is prijs – kwaliteit. 

Met een hybride – opstelling combineer je the best of both worlds. 

Door zowel uw data nog lokaal zonder server of zware lokale hardware – investeringen, als in de cloud te bewaren, geniet u de flexibiliteit van op afstand te kunnen werken met eender welk toestel vanuit de cloud.

Echter beschikt u zoals in een ‘one of google drive’ principe ook nog over uw data lokaal die vanop uw lokale drager (harde schijf, NAS, …) wordt geüpload naar het datacenter.

Geen gedoe dus meer met backups en moeilijker/ onvoorspelbaarder lokaal netwerkbeheer, bakcups en security. Uw data anywhere anytime, maar nog altijd met het comfort van lokaal snel uw documenten te kunnen bewaren en raadplegen.

Vermits u ten allen tijde ook nog over uw gegevens beschikt bij u op kantoor, hoeft u bij een eventueel geschil met uw IT – partner niet wakker te liggen van het feit dat bij een kopie van uw data uit de cloud eventueel zaken zouden ontbreken of op andere gestructureerde wijze zouden kunnen worden aangeleverd.

Deze opstelling vereist ook minder krachtige toestellen/ pc’s en wordt steeds voorgesteld met uniform hardware – materiaal dat uitvoerig op voorhand is gestresstest zodat eventuele conflicten met updates, drivers en programma’s tot een aller minimum worden herleid.

De kantoormedewerker op kantoor is met dit model dus verzekerd van de snelste en meest performante manier van dataverwerking.

De kantoorhouder of productiemedewerker on the road geniet de flexibiliteit om vanop diens mobiele device de volledige portefeuille te kunnen zien en aanpassen bij de klant ter plaatse indien gewenst.

Mijn kantoor beheert ook nog andere activiteiten zoals bank-, vermogensbeheer en/ of immobiliën. Kan ik deze dossiers ook elektronisch bijhouden in I2020 zodat ik een ‘totaaloverzicht’ behoud van mijn volledige portefeuille?

Insusoft 2020 biedt als enige pakket op de markt de flexibiliteit om de overzichts-, klant-, polis- en schadefiches volledig naar uw hand te zetten. U beslist zelf welke velden u gebruikt en waar die moeten komen te staan. 

Even goed kan u eender wel nieuw veld bijmaken of verplicht maken met eventueel een toelichting per veld zodat alle medewerkers op uw kantoor dat veld specifiek gebruiken voor enkel datgene wat u wenst. 

Maar u kan ook volledig nieuwe fiches maken in functie van betreffende activiteit, en er uw digitaal archief aan koppelen. U bepaalt de structuur. 

CRM configureert vooraf het nodige.

Op die manier kan u in I2020 moeiteloos uw bank- en/ of vermogensbeheer alsook beheer van andere activiteiten (cfr immo, …) opslaan/ centraliseren in 1 allesomvattende toepassing inclusief digitaal archief met gescande documenten, gekoppelde mails, geregistreerde telefoongesprekken enzovoort.

Zijn we verplicht om met de boekhoudmodule van CRM Group (CRM Account) te werken? Wij hebben immers een boekhouder die vasthoudt aan zijn eigen pakket, of gebruiken een algemeen boekhoudpakket over de groep (internationaal, …) waar we niet omheen kunnen

I2020 biedt nog steeds een integratie met haar eigen boekhoudsoftware, maar voorziet ook connectoren naar gevestigde andere systemen zoals Exact, Sage (Bob), … waardoor u uw vrijheid ook op dat vlak kan aanhouden.

Vraag uw CRM accountmanager of er ook voor uw boekhoudsysteem een connector bestaat vanuit en naar I2020.

Wij hebben een eigen bijzondere en specifieke verzekeringsbusiness, waardoor we ons niet zomaar op een ‘standaardpakket’ kunnen terug plooien en er moet verschillende externe services gekoppeld kunnen worden. Zijn hier oplossingen voor binnen I2020?

Absoluut! 

I2020 heeft als voordeel dat het tot de meest adaptieve beheersoftware voor verzekeringen behoort binnen Europa. Een aantal zeer grote internationale brokers beroepen zich reeds op I2020 waardoor er standaard al heel wat flexibiliteit is ingebouwd en een minimum aan extra development is vereist. 

Het systeem kan op basis van dynamische workflows, schermconfiguraties en dashboards volledig naar ieders hand en eigen procedures worden gezet. 

Uiteraard is hiervoor in bepaalde gevallen wel de ‘unlimited’ versie van I2020 vereist.

Wij bouwen ook connectoren, webservices, assurmifid websites en klantenportalen met automatische offerte – voorstellen, premieberekening- en vergelijking, tot het acceptatie- en online betalingsproces van de polis inclusief het ter beschikking stellen van de nodige verzekeringstechnische stukken die uw klant 24/7 elektronisch kan aanroepen.

Evengoed beschikken wij over online underwriter, vloot-, en cargo portalen waar wagens en transporten wereldwijd mee kunnen verzekerd en gezamenlijk beheerd worden door uzelf en uw klanten.

Tot slot betreft I2020 een open communicatiemodel dat eender welke webapplicatie centraal kan aanroepen, bevat het systeem heel wat language packs (standaard voorzien we sowieso Nederlands, Frans, Engels en Duits) en kan het met eender welke munt overweg (multi – valuta; Euro, US Dollar, GBP, …).

Zijn er rendementsberekeningen voorzien in I2020?

Het systeem logt elke actie/ wijziging van eender welke medewerker in I2020. 

Zo is er ook automatische en semi – automatische tijdsregistratie ingebouwd. I2020 kan automatisch bijhouden hoe lang een fiche actief heeft gestaan of een telefoongesprek met uw klant heeft geduurd.  

U kan zelf timen en registreren hoe lang u aan een mail hebt gewerkt of een dossier hebt bestudeerd. Eventueel bent u ook ter plaatse gegaan bij een schadegeval of hebt u uw cliënt bijgestaan op de rechtbank, en re

Indien u uw termijnen ook in I2020 bijhoudt (inlezen borderellen, termijnbeheer) kan uw totale tijdsbesteding op kantoorniveau (over al uw medewerkers heen) worden afgezet tegenover de premie/ commissie die u int en kan I2020 desgewenst een ‘rendabiliteitsscore’ weergeven per klant.